سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صدا و سیما
چهارشنبه 90/2/7 | رحیمی

توصیه آیت الله مکارم به صدا و سیما

به گزارش رجانیوز به نقل از رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به نقش و تاثیر رسانه ها به ویژه رسانه ملی در جامعه از مشاهده برخی برنامه ها که برای مردم به ویژه نسل جوان بد آموزی دارد انتقاد کرد و گفت: متاسفانه الان در سطح جراید و گاهی در صدا و سیما برخوردها خوب نیست در حالی که جراید باید کلاس درس و صدا و سیما باید دانشگاه باشد.

وی اضافه کرد: وقتی دو هنرپیشه فیلم به همدیگر فحش می دهند و حرف های رکیک به هم می زنند و این برنامه در سطح عموم هم پخش می شود باید توجه داشت که این مساله بد آموزی به دنبال دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: صدا و سیما و روزنامه ها باید خیلی مراقب باشند و تمام برنامه های خود را از حرف های زشت و رکیک که سبب بدآموزی جوانان می شود پیرایش دهند.

رجانیوز


عدلیه در اغمای مجدد

*یک سارق مسلح که علاوه بر شلیک به مال باختگان ، به اعضای خانواده همسرش نیز تیر اندازی کرده بود پس از بازداشت و محکومیت به زندان توانست با سپردن وثیقه برخی از شبها از زندان خارج شده و به سرقت 13 زانتیا و 14 فقره کیف قاپی بپردازد.
او همچنین با پوشیدن لباس ماموران راهنمایی از رانندگان اخاذی نیز می کرده است(همشهری 90/1/21)


1.قبل از همه باید به پشتکار این سارق آفرین گفت!

2.و البته ماشالله به اشتهای این سارق و قدرت خلاقیت او!(هم سرقت 13 زانتیا هم 14 فقره کیف قاپی و اخاذی با لباس مامور راهنمایی رانندگی!)

3.از ((راهور ناجا)) که از این سارق مامور نما(و امثال او!) به جرم بردن آبروی این دستگاه شکایت نکرده و نمی کنند به دلایل انسان دوستانه متشکریم!

4.و امیدواریم از آن عزیزی که با قبول وثیقه به این سارق مسلح و مبتکر ، اجازه خروج شبانه از زندان را می داده به عنوان یک عنصر موفق در عدلیه قدر دانی شده و به عنوان یک الگو در برابر عدلیه معرفی شود.(به هر حال اینکه آدم بیاید و یک سارق مسلح در قبال اخذ وثیقه آزاد کند آن هم شبها خیلی قدردانی دارد)

5.و البته باید دستان آن قاضی محترم را که این سارق مسلح را فقط به زندان محکوم کرده بوسید!(چون ما به غلط خیال می کردیم باید مجازات سنگین تری برای سارقین مسلح در نظر گرفت!)

6.و البته پیشاپیش خدمت قاضی محترمی که به پرونده جدید این سارق عزیز رسیدگی خواهد کرد نیز عرض میکنیم مبادا انگشتان نازنین این جوان با خلاقیت و با پشتکار قطع شود! بهتر است به شیوه رایج در عدلیه حداکثر یکی ، دوسال زندان برای این عزیز بریده شود تا به زودی شاهد هنرنمایی مجدد او در عرصه تجاوز به عنف ، آدم ربایی ، تشکیل باند سرقت مسلحانه و امثالهم باشیم!

نورآسمان


متن نامه رهبرمعظم انقلاب خطاب به مصلحی وزیر اطلاعات

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای خطاب به وزیر اطلاعات فرمودند: «از شما میخواهم بیش از پیش در انجام مأموریتهای مهم داخلی و خارجی وزارت اطلاعات اهتمام به خرج دهید.» متن کامل و تصویر نامه، به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حجة‌الاسلام جناب آقای مصلحی دام توفیقه
وزیر محترم اطلاعات

استحکام و انسجام و روزآمدبودن دستگاه اطلاعاتی کشور یکی از پایه‌های مهم اقتدار نظام اسلامی است، لذا از شما میخواهم بیش از پیش در انجام مأموریتهای مهم داخلی و خارجی وزارت اطلاعات اهتمام به خرج داده و با سرمایه‌ی عظیمی که آن وزارتخانه از نیروی انسانی توانمند و انقلابی و متدین و فن‌آوریهای روز برخوردار است و با حمایت دولت خدمتگزار و همکاری سایر نهادهای اطلاعاتی اجازه ندهید کوچکترین فترت و سستی در انجام وظائف قانونی آن دستگاه مهم پیش آید. برای شما و معاونان و مدیران محترم و همه‌ی فرزندان عزیز انقلابی‌ام در وزارت اطلاعات دعا میکنم. موفق و مؤید باشد.

سیدعلی خامنه‌ای
30/فروردین/1390



در برنامه این هفته هفت صورت گرفت؛
توهین تهمینه میلانی به مردم در برنامه زنده تلویزیونی  
تهمینه میلانی، کارگردان محترم! فیلم «یکی از ما دو نفر» در مصاحبه زنده تلویزیونی «برنامه 7» مردم ایران را عقده‌ای خطاب کرد.
گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»؛  گر چه عبارت «همه مردم ایران عقده‌ای هستند» اساسا از حیظ توجه و اهتمام ساقط است، اما جای شگفتی است که یک کارگردان باسابقه، درباره مردم کشورش چنین قضاوتی داشته باشد و چنین تعمیمی بدهد.

فیلم «یکی از ما دو نفر» بدون رعایت مولفه های ساختاری و بصری از ارزش های سینمایی، آن چنان تهی است که مخاطب خود را عمیقا دچار اثرات و تبعات نامطلوب می کند.

فیلمی بدون شخصیت پردازی و همراه با مقادیر معتنابهی از دیالوگ های بد و شعاری، بدون آن که هیچ قصه درستی به معنای کلمه داشته باشد که بدون آن که چیزی در آن شروع شود به پایان می رسد.


فیلم به گفته کارگردان و البته بدون آن که خود اثر چیزی در این باره در خود داشته باشد ظاهرا درباره بحران های گروهی و فکری در نسل جوان است.

البته این صرفا ادای کارگردان است که تلاش می کند آنها را به فیلم خود الصادق کند؛ والا خود فیلم «یکی از ما دو نفر» ابدا حائز هیچ یک از این موارد نیست.
 
فیلمی که حتی از داشتن و تعریف کردن یک قصه نیم بند هم عاجز است، فیلمنامه بد دارد و ساختاری بی انسجام و سطحی و بدون چفت و بست و اساسا همه مولفه های ساختاری و محتوایی اش ابتدایی و قوام نیافته است.

به نظر می رسد کارگردان «یکی از ما دو نفر» پس از آن که سیکل معیوبش را در ساخت فیلم های فمنیستی وانهاد، به فروغلتیدن در چرخش های بی هویت و حباب وار انجامید که معلوم نیست چه سرانجام و فرجامی برای او به همراه خواهد داشت.

فیلم «یکی از ما دو نفر» گر چه در شعار و ادا و اطوار ادعای اصولگرایی دارد، اما در واقع و حقیقتا مروج نوعی اباحه گری است که هیچ یک از پوشش هایی که سازنده اثر برای مخفی کردن این حقیقت تاثرانگیز به کار می برد، او را یاری نمی کند و چاره کار نمی شود.

تیپ هایی که در این فیلم هرگز شخصیت نمی شوند، اساسا آدم های بی اصول و همان طور که در دیالوگ هایشان تاکید دارند، عقده ای هستند که در کنار مولفه های دیگر فیلم یعنی بی در و پیکر بودن قصه و دیالوگ های شعاری، نهایت فیلمی را تحویل مخاطب می دهند که صرفا ادای یک جور جسارت است که در حقیقت نه جسارت، بلکه جهالت است؛ جهالتی که به سادیسم و مازوخیزم منجر می شود.
 
واقعیت آن است که سرکار خانم میلانی در آن برنامه زنده تلویزیونی عنوان کرد، این فیلم نتیجه محدودیت هاست، اما نکته اینجاست که اولین و مهمترین محدویت، مشکل کارگردان در روشن نبودن تکلیفش با خودش و فیلمی است که می خواهد بسازد و اینجاست که کار به جای می رسد که کسی از اصولگرایی دم می زند، در حالی که فیلمش مصداق تام و تمام ترویج بی اصولی و اباحه گری است.

اساسا بحث نگارنده بر روی معیارهای موجود در فیلم نیست و هیچ قضاوتی درباره درستی و نادرستی آنها ندارد، بحث اصلی و ایراد اساسی، در این فضای تاریک و دو پهلو است که شاید عبارت رساتر و صحیح تر - با عذرخواهی و پوزش - عبارت ریاکارانه و منافقانه باشد.
 
شما از کدام اصول صحبت می کنید خانم میلانی، کارکتر اصلی شما یعنی سارا در عین حال که نماد اصول ارزشی شماست همزمان شخصیتی نامتعادل، بدون اعتماد به نفس و به قول خودش عقده ای و به معنای کامل کلمه بی اصول دارد.
 
اگر گمان کرده اید اصولگرا بودن به معنای درست کلمه، صرفا با بلغور کردن چند دیالوگ شعاری حاصل می شود، سخت در اشتباهید.

صحنه ای که به این مناسبت باید یادآوری کرد سکناس تهدید سارا است که در حضور بابک قصد پایین پریدن از ساختمان و خودکشی دارد؛ چطور ممکن است از نماد اصولگرایی در فیلم شما، تزلزل، (عقده ای بودن) و عدم اعتماد به نفس به مخاطب القا شود؟ تنها نتیجه ای که از این وضعیت می توان گرفت و در واقع پیام اصلی فیلم است، همین بی اصول بودن به عنوان اصول مورد توجه سازنده فیلم است و این نتیجه ای جز تاثر و تاسف برای کارگردانی که در کارنامه اش فیلم های همچون «بچه های طلاق»، «کاکادو» و «دیگه چه خبر» را دارد، بسیار نگران کننده و تاثربرانگیز است


برای "آیات القرمزی"؛ ماهی قرمز نوروز بحرین

 علی محمد مودب از برجسته ترین شاعران انقلاب در رسای "آیات القرمزی" شاعره 20ساله بحرینی که در روزهای اخیر بطرز فجیعی توسط حکومت آل خلیفه مورد شکنجه و تجاوز قرار گرفت، دو غزل سروده که رجانیوز منتشر می کند.

بنابه اخبار منابع بحرینی، علت بازداشت این دختر جوان شیعه، خواندن شعر علیه رژیم آل سعود در میدان "اللولوء" پیش از تخریب آن بوده است. بنا به اخبار این منابع، پس از بازداشت "آیات القرمزی"، وی را نزد "عیسی بن حمد آل خلیفه" برده و او را در مقابل دیدگان وی مورد شکنجه و تحقیر قرار داده و پس از آن در اختیار نیروهای امنیتی حکومت آل خلیفه قرار گرفته است.
در نهایت پس از چند روز، در تماس تلفنی یک فرد ناشناس، خانواده این دختر ?? ساله اطلاع یافتند که وی در یکی از بیمارستان های بحرین بستری است. پس از مراجعه خانواده به بیمارستان متوجه شدند که به دلیل شکنجه بسیار زیاد، او در حال حاضر در کما به سر می برد و پزشکان پس از معاینه او متوجه شده بودند که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.
 
وی در چند ماه اخیر فعالیت گسترده ای در میدان "اللولوء" داشته و کلیپ شعرخوانی وی نیز موجود است (+). پدر وی نیز از شعرای سرشناس بحرینی به شمار می رود که در دهه های ?? قرن گذشته میلادی به دلیل اشعاری که علیه رژیم "آل خلیفه" سروده بود، چندین بار بازداشت و مورد شکنجه قرار گرفت.

ادامه مطلب...

<   <<   6   7      

تمامی حقوق مادی و معنوی " یاد یاران " برای " رحیمی " محفوظ می باشد!
طـرّاح قـالـب: شــیــعــه تـم