سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نظام ایران پس از انتخابات سال گذشته مستحکم تر شد


عالی رتبه ترین مقام اطلاعاتی آمریکا در اظهاراتی بی سابقه با بیان اینکه نظام ایران پس از انتخابات سال گذشته مستحکم تر شده است، کارآمدی استراتژی تحریم و تهدیدعلیه ایران را به طور کامل زیر سوال برد.
«جیمز کلاپر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا که در کمیسیون نیروهای مسلح سنا سخن می گفت، تأکید کرد: «ایران همچنان به کار بردن الفاظ و عبارات تند علیه غرب را ادامه خواهد داد، اما ارزیابی ما این است که اجتناب از تحریم های سنگین تر و حفظ روابط اقتصادی و تجاری ممکن است در نرم تر شدن رفتار ایران نقش مفیدتری داشته باشد».
این نخستین بار است که یک مقام اطلاعاتی بلندپایه آمریکایی در اظهاراتی رسمی، خواهان اجتناب از اعمال تحریم های بیشتر و برقراری روابط اقتصادی با ایران می شود.
«کلاپر» همچنین می گوید: «نظام ایران پس از انتخابات سال گذشته، ریاست جمهوری این کشور را به سوی استحکام بیشتر سوق داد و سیطره اش را تحکیم کرد، بنابر این انتظار نمی رود که با مخالفان خود آشتی کند».
در همین حال روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» با اشاره به سقوط رژیم های غربگرا بر اثر انقلاب ملت های منطقه نوشت: تشدید جنبش ها در کشورهای عرب و سقوط رژیم مبارک و امثال آن باعث تقویت اعتماد به نفس حکومت ایران شده است. حکومت های عربی مثل عربستان یا مصر در سال های اخیر موضع خصمانه ای علیه حکومت ایران داشتند. پیام های دیپلماتیک دولت آمریکا که توسط وب سایت ویکی لیکس برملا شد، نشان داد شدت این خصومت ها تا حدی بود که آنها سعی داشتند آمریکا را برای حمله نظامی به ایران قانع کنند.
روزنامه انگلیسی تأکید کرد: اگرچه آمریکا تلاش می کند مدل انقلاب ایران را منسوخ معرفی کند اما واقعیت این است که جمهوری اسلامی یکی از برندگان اصلی تغییرات بنیادینی است که در عرصه سیاست خاورمیانه و تعادل قوا در منطقه پدید آمده است.
ایندیپندنت با اشاره به تبلیغات اپوزیسیون مبنی بر راه اندازی تظاهرات زنجیره ای پس از ماجرای 25
بهمن نیز نوشت: تلاش های گروه های مخالف حتی نتوانست حکومت را در موضع ضعف قرار دهد چه رسد به براندازی. مرکز شهر تهران آرام بود و هیچ اثری از تحرکات اپوزیسیون دیده نمی شد. حکومت در مهار بدون تلفات اپوزیسیون تجربه بسیاری اندوخته است. اکنون کمتر کسی در تجمع اعلام شده از سوی اپوزیسیون شرکت می کند.
صبح صادق



تمامی حقوق مادی و معنوی " یاد یاران " برای " رحیمی " محفوظ می باشد!
طـرّاح قـالـب: شــیــعــه تـم