سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوندا
یکشنبه 89/12/29 | رحیمی

خداوندا اگر داری بنای دادن عیدی

منور کن جهانی را به نور حضرت مهدی(عج)

ّ

3صلوات جهت ظهور آقای غریبمان


بییاییم در سال جدید کمی بیشتر به یاد آقامون باشیم

بیاییم بیدار بشیم......

آقا خودتون دعا کنید بیایید دعای ما گنهکارها که مستجاب نمیشه


قرآن از دیدگاه مشاهیر جهان
 

 

فرنسوا ماری ولتر:

FM VOLTAIR

فیلسوف و نویسنده بزرگ و مشهور فرانسوی(1694 ـ 1778 م).

من یقین دارم که اگر قرآن و انجیل را به یک فرد غیر متدین ارائه دهند او حتماً اوّلی را برخواهد گزید، زیرا کتاب محمّد در ظاهر افکاری را تعلیم می‌دهد که به اندازه کافی بر مبنای عقلی منطبق است شاید هرگز قانونی کاملتر از قوانین قرآن درباره طلاق وضع نشده باشد.

قرآن و دیگران، ص 16

 

دکتر یوهان ولفگانگ فون گوته : DR.YOFGANG VON GOETHE

ریاضی‌دان، شاعر و نویسنده(1749 ـ 1832م)

قرآن اثری است که به واسطه‌ی سنگینی عبارات آن،خواننده در ابتدای امر رمیده می‌شود و سپس مفتون جاذبه آن وبالاخره بی‌اختیار مجذوب زیبایی‌های بی‌پایان آن می‌گردد.

چطور ما به قرآن مجید باز می‌گردیم و رجوع می‌کنیم هر چند که در ابتدا تکرار به نظر می‌رسد،امّا به زودی انسان را جلب می‌نماید و متعجّب می‌سازد. انشای آن هم آهنگ با محتویات و هدف بزرگش محکم، قوی و بسیار عالی است پس این کتاب در تمام ازمنه‌ی بشریت بزرگترین نفوذ را خواهد داشت.

سالیان دراز ما را از پی‌بردن به حقایق قرآن مقدّس و عظمت آورنده آن دور نگه‌داشتند، امّا هر قدر در جاده‌ی علم و دانش پیش رفتیم و پرده‌های جهل و تعجّب نابجا را دریدیم، عظمت احکام مقدس اسلام که قرآن مجموعه آن است،بهت و حیرت عجیبی در ما ایجاد است و نزدیک است که این کتاب توصیف ناپذیر،عالم را به خود جلب نموده و تأثیر عمیقی در علم و دانش جهان گذاشته و محور افکار مردم جهان گردد.

اعترافات دانشمند بزرگ جهان، ص49


دستورالعمل قرآنی:جاودانی ایمان

بی‌شک انسان شاه‌کار خلقت و اشرف مخلوقات است.خداوند آنگاه که انسان را خلق کرد، فرمود:«فتبارک اللّه احسن الخالقین» روشن است که این برتری به تجمّلات و امور ظاهری نیست.

رمز و راز برتری انسان در دو مطلب نهفته است:

1. انسان در کسب کمالات معنوی می‌تواند تا بی‌نهایت به سوی خدا حرکت کند و از ملک پرّان‌شود. چنین خصوصیتی فقط مخصوص انسان است، زیرا فرشتگان هر یک دارای مقام و مرتبت معین و مشخصی هستند و نمی‌توانند از آن فراتر روند، برعکس انسان با توجه به روحیه بی‌نهایت طلبی که دارد،می‌تواند همچنان به سوی کمال حرکت کند و منازل معنوی را یکی پس از دیگری طی کند. اینها همه زمانی ارزشمنداند که به فعلیت برسند و این منازل به عرصه ظهور و بروز برسند. در غیر این صورت دستمایه افتخاری وجود نخواهد داشت تا انسان به آنها تفاخر کند.

2. انسان دارای روح جاودانه و باطن فنا ناپذیر و ابدی است. به گونه‌ای که هیچگاه غبار زوال و نابودی بر آن نمی‌نشیند و این به خاطر آن است که روح خدایی در انسان نهفته است:«و نفخت فیه من روحی» انسان همواره از مرحله‌ای به مرحله دیگر و از عالمی به عالم دیگر می‌رود، ولی هیچگاه نابود نمی‌شود.

از مادر متولد و به این دنیا پا می‌گذارد و از اینجا به عالم برزخ و قیامت و در نهایت به سرای ابدی و دیار همیشگی ـ بهشت یا جهنم ـ سفر او پایان می‌پذیرد.

تنها چیزی که می‌تواند انسان را از خواب غفلت بیدار کند، توجه به این نکته است که انسان همواره زنده و پاینده است و فقط منزل عوض می‌کند و از این عالم به عالم دیگر می‌رود. حال این انسانی که فنا نمی‌پذیرد و تنها از جهانی به جهان دیگر می رود، چه چیزهایی را می‌تواند با خود ببرد و از همه مهمتر چه اموری در این سفر به درد او می‌خورد؟ و چه چیزهایی او را در این سفر همراهی می‌کنند و ملازم او هستند؟

سه چیز با انسان به عالم آخرت می‌آیند و در هیچ منزلی او را تنها نمی‌گذارند و انسان در تمام مراحل با آنها حشر و نشر دارد: ایمان، اخلاق ، عمل.

ادامه مطلب...

نظام ایران پس از انتخابات سال گذشته مستحکم تر شد


عالی رتبه ترین مقام اطلاعاتی آمریکا در اظهاراتی بی سابقه با بیان اینکه نظام ایران پس از انتخابات سال گذشته مستحکم تر شده است، کارآمدی استراتژی تحریم و تهدیدعلیه ایران را به طور کامل زیر سوال برد.
«جیمز کلاپر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا که در کمیسیون نیروهای مسلح سنا سخن می گفت، تأکید کرد: «ایران همچنان به کار بردن الفاظ و عبارات تند علیه غرب را ادامه خواهد داد، اما ارزیابی ما این است که اجتناب از تحریم های سنگین تر و حفظ روابط اقتصادی و تجاری ممکن است در نرم تر شدن رفتار ایران نقش مفیدتری داشته باشد».
این نخستین بار است که یک مقام اطلاعاتی بلندپایه آمریکایی در اظهاراتی رسمی، خواهان اجتناب از اعمال تحریم های بیشتر و برقراری روابط اقتصادی با ایران می شود.
«کلاپر» همچنین می گوید: «نظام ایران پس از انتخابات سال گذشته، ریاست جمهوری این کشور را به سوی استحکام بیشتر سوق داد و سیطره اش را تحکیم کرد، بنابر این انتظار نمی رود که با مخالفان خود آشتی کند».
در همین حال روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» با اشاره به سقوط رژیم های غربگرا بر اثر انقلاب ملت های منطقه نوشت: تشدید جنبش ها در کشورهای عرب و سقوط رژیم مبارک و امثال آن باعث تقویت اعتماد به نفس حکومت ایران شده است. حکومت های عربی مثل عربستان یا مصر در سال های اخیر موضع خصمانه ای علیه حکومت ایران داشتند. پیام های دیپلماتیک دولت آمریکا که توسط وب سایت ویکی لیکس برملا شد، نشان داد شدت این خصومت ها تا حدی بود که آنها سعی داشتند آمریکا را برای حمله نظامی به ایران قانع کنند.
روزنامه انگلیسی تأکید کرد: اگرچه آمریکا تلاش می کند مدل انقلاب ایران را منسوخ معرفی کند اما واقعیت این است که جمهوری اسلامی یکی از برندگان اصلی تغییرات بنیادینی است که در عرصه سیاست خاورمیانه و تعادل قوا در منطقه پدید آمده است.
ایندیپندنت با اشاره به تبلیغات اپوزیسیون مبنی بر راه اندازی تظاهرات زنجیره ای پس از ماجرای 25
بهمن نیز نوشت: تلاش های گروه های مخالف حتی نتوانست حکومت را در موضع ضعف قرار دهد چه رسد به براندازی. مرکز شهر تهران آرام بود و هیچ اثری از تحرکات اپوزیسیون دیده نمی شد. حکومت در مهار بدون تلفات اپوزیسیون تجربه بسیاری اندوخته است. اکنون کمتر کسی در تجمع اعلام شده از سوی اپوزیسیون شرکت می کند.
صبح صادق


مستند «ظهور بسیار نزدیک است» مردود است
مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه ای مستند «ظهور بسیار نزدیک است» را رد و مستندات آن را برگرفته از کتب غیرمعتبر اعلام کرد.
در اطلاعیه مرکز تخصصی مهدویت آمده است: مدتی است که برخی اظهار نظر ها و عرضه سی دی هایی پیرامون تحقق برخی علائم و تطبیق بعضی از نشانه های ظهور با برخی از شخصیت ها، فضای کشور را فراگرفته و موجب التهاب و تشویش افکار عمومی شده است. نمونه جدید تطبیق سازی که به صورت گسترده نیز در کشور پخش شده، فیلم مستند «ظهور بسیار نزدیک است» می باشد.
در ادامه اطلاعیه آمده است: مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با توجه به وظیفه ای که در عرصه تحقیق و تبلیغ مهدویت دارد، به کارشناسی در این زمینه پرداخت و تعدادی از محققین این مرکز به بررسی آن پرداختند با تحقیق کاملی که در این زمینه شد، روشن شد این فیلم و مشابه آن بر اساس روایت ضعیف و مردود تهیه شده است و از کتبی استفاده شده که اعتبار لازم را ندارند و در موارد متعدد نیز مطالب بدون سند و مدرک مطرح شده است، علاوه بر این که تطبیق علائم با برخی افراد به علت محدودیت علم و امکان خطا و اشتباه در شناخت مصادیق نه تنها کار ناپسند و مردودی است، بلکه پیامدهای خطرناکی همچون ایجاد شک و تردید در اصل مهدویت را در مخاطبان به دنبال خواهد داشت.
مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در مورد وظایف شیعیان در زمان حاضر نوشته است:آیا نباید به خود آییم و فرمان امام زمان(عج) را به روی چشم قرار دهیم که «فاما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها رواه حدیثنا» و به علما رجوع کنیم و نظر آنان و در رأس شان ولی فقیه را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم؟ چرا ما در هر کاری به متخصص آن فن مراجعه می کنیم ولی در مسائل دینی (که پیامبران بزرگ الهی به ویژه خاتم انبیا و ائمه معصومین برای حفظ آن حتی جان خود را فدا کردند) به خود اجازه می دهیم اظهار نظر بکنیم؟ چرا مباحث دینی باید بازیچه برخی افراد غافل یا مغرض قرار گیرد؟
در پایان اطلاعیه آمده است: لذا این گونه فیلم های مستند و فعالیت هایی مانند آن، از نظر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم مردود بوده و مطالب آن اعتبار ندارد.
در همین حال حجت الاسلام پناهیان در جمع دانشجویان دانشگاه تهران به پرسش هایی درباره مستند «ظهور بسیار نزدیک است گفت: «اخیراً دوستان خیلی از بنده درباره سی دی «ظهور بسیار نزدیک است» سوال می کنند. بنده دخالتی در تولید سی دی نداشته ام و نمی دانم از کدام سخنرانی بنده استفاده شده است

صبح صادق


   1   2   3   4      >

تمامی حقوق مادی و معنوی " یاد یاران " برای " رحیمی " محفوظ می باشد!
طـرّاح قـالـب: شــیــعــه تـم