سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ضوابط پوشش در دانشگاه های جهان1

دانشگاه مدیریت ماهاریشی آمریکا: موهای بلند وپوشش لباس‌های لی مجاز نیست

دانشگاه مدیریت ماهاریشی آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

دانشگاه مدیریت ماهاریشی آمریکا (Maharishi University of Management) دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:


* پوشش و وضع ظاهری

پوشش آراسته و توام با وقار، یکی از مهمترین شیوه‌های ادای احترام نسبت به دانش مورد تحصیل، استادان و سایر دانشجویانی است که شما نیز همچون آنان از نعمت کسب دانش بهره‌مند شده‌اید.

هدف در «دانشگاه ماهاریشی» آن است که دانشجویان به شیوه مدیران و مدیران ارشد، لباس بپوشند.

در این جا معیار پوشش برای فعالیت‌های مختلف ذکر شده است. معیار پوشش از دوشنبه تا شنبه شامل مواقع ناهار در سالن غذاخوری هم می‌شود.

(روز دوشنبه تا جمعه، ساعت9:45 صبح تا 14:45 بعدازظهر و شنبه، ساعت 10:30 صبح تا 13:15 بعدازظهر)

* مقررات همگانی:

- پوشیدن لباس‌های لی آبی و شلوارک برای حضور در کلاس‌ها، سالن غذاخوری، ساختمان‌های اداری و سایر اماکن عمومی دانشگاه مجاز و مورد قبول نمی‌باشد.

- برای خانم‌ها پیراهن زنانه یا بلوز به همراه دامن یا شلوار همرنگ توصیه می‌شود. دامن و پیراهن‌های زنانه باید حداقل تا زانو یا زیر زانو برسند و به حد کافی بلند باشند. لباس‌های بندی کوتاه و نیز پیراهن‌های رکابی مناسب نمی‌باشند. موی دانشجو باید از یک رنگ متعارف و طبیعی برخوردار باشند. فقط سوراخ کردن نرمه گوش مجاز شمرده می‌شود. ظاهر عمومی فرد باید آراسته و هماهنگ با محیط دانشگاهی باشد.

- برای مردان پوشیدن جلیقه (ژاکت) و پیراهن یقه‌دار و آستین‌دار و استفاده از کراوات توصیه می‌شود. پیراهن رکابی و شلوارک، لباس‌های مناسبی برای استفاده در دانشگاه نیستند. موها باید تا یقه پیراهن کوتاه شوند و از ظاهر و رنگ متعارف و طبیعی برخوردار باشند. بلند کردن و گذاشتن سبیل مجاز است ولی ریش گذاشتن مجاز نمی‌باشد. فقط سوراخ کردن نرمه گوش مجاز شمرده می‌شود. وضع ظاهری عمومی باید آراسته و توأم با اصلاح کامل باشد. استفاده از کفش و پیراهن مردانه برای همه مردان ضروری می‌باشد.

- رنگ موی متعارف و طبیعی، الزامی است.

* پوشش گروهی برنامه هشیاری

از تمامی دانشجویان خواهشمند است در تمامی سالن‌های اجرای برنامه، شلوارهای بلند و پیراهن‌های آستین‌دار برتن کنند.

پوشیدن لباس‌های لی، شلوارک و پیراهن‌های بدون آستین مجاز نیست. لباس‌های فوق‌الذکر باید در عین راحتی نشانگر وقار و متانت نیز باشند.

* قوانین پوشش برای سایر اوقات

در چنین مناسبت‌هایی می‌توانند از رسمیت پوشش خود کمی بکاهند، ولی ظاهر این افراد همچنان باید نشانگر احترامی شایان برای علم و دانش منحصر به فردی که دانشگاه عرضه داشته است، باشد.

* چند نکته دیگر در موارد ظاهر عمومی

دانشجویان با فرهنگ‌ها و رسوم مختلف اگر طبق بالاترین سطوح معیارهای پوششی جامعه خود لباس بپوشند از آنان استقبال خواهد شد.

آداب پوشش حرفه‌ای بخشی از سرفصل‌های درسی دانشگاه را تشکیل می‌دهد. هر یک از گروه‌های تخصصی دانشگاه می‌توانند برحسب ضرورت و تشخیص خود معیارهای بالاتری نیز برای پوشش معین نمایند.

- پوشش آراسته و تؤام با وقار، یکی از مهمترین شیوه‌های ادای احترام نسبت به دانش مورد تحصیل، استادان و سایر دانشجویانی است که شما نیز همچون آنان از نعمت کسب دانش بهره‌مند شده‌اید.

- دانشجویان به عنوان نماینده دانشگاه در اماکن عموم شهر، رویدادهای ورزشی، سفرهای میدانی و یا سایر فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و تفریحی می‌باشند.




تمامی حقوق مادی و معنوی " یاد یاران " برای " رحیمی " محفوظ می باشد!
طـرّاح قـالـب: شــیــعــه تـم