سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افشاگری مستند نصرالله در مورد توطئه مشترک امریکا و 14مارس برای حذف حزب‌الله/ به روابط دوستانه با ایران افتخار می‌کنیم2

بعد از جنگ نیز می گفتند به ما پول بدهید تا خانه ها را بازسازی کنیم تا حزب الله آنها را بازسازی نکند. اگر ما خانه های ویران شده را بازسازی کنیم، محبویت حزب الله را به سمت خودمان منتقل می کنیم. آنها نمی گفتند که می خواهیم خانه ها را به دلایل اخلاقی و انسانی بازسازی کنیم بلکه برای فریب مردم و در محاصره قرار دادن مردم چنین کاری می کنیم. آنها می گفتند، مزارع شبعا را به ما بدهید تا دولت فؤاد سنیوره در برابر حزب الله قدرتمند شود نه به این علت که مزارع شبعا و تپه های کفرشوبا سرزمین‌های اشغال شده لبنان محسوب می شوند و به لبنانی ها تعلق دارند. آنها می گفتند مزارع را بدهید تا ابزاری در دست فلانی در برابر حزب الله باشد و حزب الله بهانه ای برای حفظ سلاح خود نداشته باشد. آنها می گفتند پنج هزار یا 10 هزار جنگجوی لبنانی را مسلح کنید نه برای آن که از لبنان در برابر تهدید اسرائیل دفاع کنند، بلکه برای آن که با حزب الله مقابله کنند. آنها نقشه می کشیدند که چگونه نبیه بری را از حزب الله دور کنند، چگونه میشل عون را نابود کنند، زیرا او محافظی مسیحی برای حزب الله محسوب می شود. آنها در زمان جنگ و بعد از آن، توصیه ها و پیشنهادهایی را با این مضمون ارائه می کردند که به جنگ پایان ندهید تا نیروهای بین المللی در مرز لبنان و سوریه مستقر شوند تا انتقال سلاح به حزب الله متوقف شود. همچنین پیشنهاد می کردند واحدهای دریایی در دریا مستقر شوند تا سلاح به دست حزب الله نرسد و فرودگاه‌ها کنترل شوند تا سلاح به دست حزب الله نرسد. هیچگاه پیشنهاد نشد کاری کنید که تجاوزهای اسرائیل به مرزهای لبنان متوقف نشود و اگر هم گفتند سرزمینی را بازگردانید، فقط به این خاطر بود که بهانه از دست حزب الله خارج و این گروه تضعیف شود. ما (حزب الله) به عنوان لبنانی می گوییم، مزارع شبعا را بازگردانید و بهانه را از دست ما خارج کنید، تجاوزهای اسرائیل را متوقف کنید و حاکمیت لبنان را حفظ کنید تا بهانه از دست ما خارج شود! برای ما نتیجه مهم است.


دبیرکل جنبش حزب الله افزود: پیشنهادهایی مانند "بکشید و نابود کنید و منهدم کنید و گام‌های بلندتری بردارید" بر ضد چه کسانی بود؟ از خون چه کسانی هزینه می کردند؟ از خون زنان و کودکان لبنانی و منازل و منافع و اقتصاد و تاسیسات زیربنایی لبنان خرج می کردند تا حزب الله و دیگر گروه‌های مقاومت شکست بخورند و از بین بروند و به این ترتیب هدف آنها محقق شود. ایا این مسئله دردناک نیست، واقعا دردناک است. این وضع واقعی برخی شخصیت‌ها و رهبران سیاسی لبنانی است.


در این میان گناه حزب الله چه بود؟ آیا حزب الله در سال 2005 با به قدرت رسیدن شما گروه 14 مارس مخالفت کرد؟ آیا بعد از سال 2005 حزب الله با شما بر سرقدرت رقابت کرد؟ تنها گناه حزب الله این بود که خاری در چشم اسرائیل است. گناه حزب الله این است که خاری در چشم برنامه های اسرائیل است. گناه حزب الله این است که در معنای اسلامی و در معنای ملی، یکتا پرست است. گناه حزب الله این است که دغدغه امت (اسلامی) را دارد. آمریکا و اسرائیل به دنبال مجازات کردن حزب الله هستند.


جناح 14 مارس از شخصیت‌ها و طوایف و رسانه ها و احزاب و طرفداران و همه امکاناتش استفاده کرد تا به این هدف دست یابد تا در مقابل، به قدرت دست پیدا کند. آیا چنین ذهنیتی می تواند از لبنان با توجه به خطرات منطقه ای و تهدیدهای هر روزه اسرائیل محافظت کند؟ آیا چنین ذهنیتی می تواند راهبرد دفاعی واقعی بنا نهد و از وحدت ملی لبنان و صلح و امنیت آن و شرافت و حاکمیت آن محافظت کند؟ آیا چنین ذهنیتی با این میزان کینه توزی و توطئه می تواند در لبنان دولت مدرن که امنیت و شکوفایی به بار آورد، برپا کند؟ آیا این کارها پاداش مقاومت است که عظمت و شرافت و سربلندی و حاکمیت لبنان را بازگرداندن و دو بار اسرائیل را شکست داد؟ بعد از این همه سال توطئه، نتیجه این شد که مقاومت باقی ماند و دولت سقوط کرد.


نه شما و نه اسرائیل و نه توطئه های بین المللی و منطقه ای و نه رسانه ها و منابع مالی و نه قدرتمندترین ارتش و نیروی هوایی در منطقه نتوانست مقاومت را از بین ببرد. اما قدرت از دست شما خارج شد. کسانی که قدرت را از دست دادند، لازم است آرام گیرند در وضع خود بازنگری کنند و بیندیشند که کجا اشتباه کردند.


برخی ها حتی نسبت به آن زمان پا را فراتر نهاده اند و آنچه را قبلا محرمانه به فلتمن و سیسون و دیگران می گفتند، اکنون به طور علنی از تریبون‌ها و رسانه ها و سخنرانی ها می گویند. این همان منطقی است که در سال‌های گذشته بر لبنان حاکم بوده است. من به خاطر عشق به این کشور و این مردم و منافع کشور به این افراد توصیه می کنم که ذهنیت خود را عوض کنند و به آنها می گویم که چنین ذهنیتی شما را به هیچ جا نخواهد رساند و نتیجه ای جز شکست های پیاپی به بار نخواهد آورد.


* حزب الله به روابط دوستانه و نزدیک با ایران افتخار می کند


وی افزود: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم، اظهارات تندی است که سعد حریری علیه ایران مطرح کرده است. البته باید بگویم که من سخنگوی ایران نیستم اما افتخارم این است که روابط دوستانه و نزدیکی با ایران دارم؛ همانطور که روابط خوبی با سوریه و برخی کشورهای دیگر دارم و این امر مایه مباهات و افتخار است.


سید حسن نصرالله تاکید کرد: اما از منظر دیگر، جریان حزب‌الله نمی‌تواند درمقابل هجمه تبلیغاتی و توهین به ایران به عنوان کشوری که در کنار لبنان ایستاده است و از لبنان در موارد متعددی حمایت کرده است، سکوت کند.


وی افزود: ادعای حریری که می‌گوید ایران عامل بحران در لبنان است، تعجب آور می باشد. حریری به جای آنکه اسرائیل را بحران ساز معرفی کند، تهران را بحران ساز معرفی کرده است. این حرف خنده‌داری است. این حرف‌ها بر اساس چه اسنادی گفته می‌شود. یا آنکه حریری در جای دیگری مدعی شد که ایران عامل بحران‌های اخیر در کشورهای دیگر عربی است.


دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: ایران از معدود کشورهایی بود که در جنگ 33 روزه از لبنان حمایت می کرد. این اتهامات علیه ایران را نمی‌توان نادیده گرفت. اگر حمایت‌های ایران از لبنان نبود، ممکن بود لبنان در جنگ 33 روزه نتواند اسرائیل را شکست بدهد. البته برخی دیگر از کشورها به لبنان کمک کردند که قطر از جمله این کشورها بود.


* ایران کشوری قدرتمند است


سید حسن نصرالله تاکید کرد: اظهارات سعد حریری از اساس باطل بوده و صحت ندارد. خیلی شفاف بگویم که ایران نیازی ندارد که بنده از آن حمایت کنم. ایران کشوری قدرتمندی است اما قانون وفاداری و عرف دولتی ایجاب می‌کند که در این باره سکوت نکنیم. ایران دوست ما هستند و ما سکوت را در برابر ظلم را نمی توانیم تحمل کنیم.


* سعد حریری باید به وضعیت لبنانی‌های گرفتار در ساحل‌عاج حساسیت نشان دهد


دبیر کل حزب‌الله لبنان در بخشی از سخنرانی خود به بحران ساحل عاج اشاره کرد و گفت که حریری به عنوان نخست وزیر پیشبرد امور باید به وضعیت لبنانی‌های گرفتار در این کشور حساسیت نشان دهد.


سید حسن نصرالله گفت: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم، موضوع ساحل عاج و درگیری‌ها و اتفاقات این کشور است.


وی گفت: شما می‌دانید که شمار زیادی از لبنانی‌ها و مسلمانان دیگر کشورها در ساحل عاج زندگی می‌کند و در واقع بیشتر آنها برای امرار معاش و کار به ساحل عاج سفر کردند. قطعا این افراد دوستان و اقوامی در لبنان دارند و از این دیدگاه موضوع ساحل عاج به ما ارتباط دارد.


دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: اتفاقات روی داده در ساحل عاج از این قرار است که انتخاباتی در این کشور انجام شد و هر 2 نامزد مدعی هستند که پیروز انتخابات شده‌اند و اختلافات از این جا شروع شد. ما کاری به ادعای دو فرد نداریم که کدام درست می‌گوید و این در شرح وظایف وزارت خارجه لبنان قرار دارد که درباره ساحل عاج اظهار نظر کند اما لبنانی‌ها و مسلمانان در آنجا گرفتار شده و با مشکل معیشتی و ناامنی مواجه هستند.


سید حسن‌نصرالله اضافه کرد: ما از دیدگاه انسان‌دوستانه، وظیفه خود می‌دانیم که به وضعیت آنها توجه کنیم. حتی سعد حریری به عنوان نخست وزیر پیشبرد امور، وظیفه دارد به وضعیت این گروه از لبنانی‌ها حساسیت نشان دهد و اوضاع آنها را پیگیری کند. البته باید این موضوع را بگویم که شخص آقای "میشل سلیمان " رئیس جمهور لبنان وارد موضوع شدند و هر روز وضعیت خانواده‌های لبنانی و مسلمانان در ساحل عاج را پیگیری می‌کنند اما این موضوع کافی نیست و باید تلاش‌ها برای تامین مالی و جانی آنها ادامه یابد.


وی گفت: حتی برخی از خانواد‌ه‌های لبنانی در ساحل عاج تحت محاصره قرار دارند. این‌ها خانواده ما هستند و دست‌کم از نظر اخلاقی می‌توانیم از آنها حمایت کلامی داشته باشیم. رنج آنها رنج ما است و مشکلات آنها مشکلات ما است.


* حوادث بحرین مذهبی نیست بلکه مشکل، نبود مردم‌سالاری است


سیدحسن نصرالله حوادث اخیر در بحرین را مشکل نبود مردم سالاری دانست و گفت: موضوع بحرین مذهبی نیست و ملت این کشور می‌خواهند سهمی در اداره امور کشور داشته باشند.


دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از فرافکنی ر‍ژیم بحرین در متهم کردن حزب الله به دخالت در امور این کشور تاکید کرد: حمایت از مردم مسلمان، دخالت در امور داخلی نیست و این وظیفه‌ای اخلاقی است و ما از مردم تونس و مصر نیز حمایت کرده‌ایم.


* دولت سعد حریری از دیکتاتورهای عرب حمایت می کند


وی با انتقاد از رویکرد دولت سعد حریری در حمایت از دیکتاتورهای منطقه تاکید کرد که وی باید از ملت‌های اسلامی حمایت کند ولی چنین نمی‌کند و وقتی ما این کار را انجام می‌دهیم، او ما را مورد انتقاد قرار می‌دهد.


دبیرکل حزب الله لبنان ابراز داشت: این روزها اسناد تازه ای از جنایات رژیم‌های سرنگون شده و توافقات پشت پرده‌ آنها با رژیم صهیونستی منتشر می‌شود و به زودی برگ‌های جدید از این رسوایی ها منتشر خواهد شد.


* روش آل خلیفه در اخراج لبنانی ها، بحران بحرین را حل نمی کند


وی با انتقاد از تصمیم رژیم آل خلیفه در بحرین برای اخراج لبنانی‌ها تصریح کرد که این روش غیر منطقی است و مشکلی از رژیم بحرین حل نمی کند و این اقدام، پذیرفتنی نیست.


دبیرکل حزب الله اقدام رژیم آل خلیفه را تعجب آور خواند و تاکید کرد که موضوع بحرین مذهبی نیست بلکه مشکل، نبود مردم سالاری است و مردم این کشور می‌خواهند سهمی در کشور داشته باشند و اینکه دولت بحرین عده‌ای لبنانی را که برای کسب لقمه‌ای نان از کشور اخراج می‌کند، بی فایده است.


* دولت بحرین از اخراج لبنانی ها دست بردارد


سید حسن نصرالله در ادامه با بیان اینکه مشکل بحرین از داخل حل خواهد شد و مقاومت در بحرین نیاز به استمرار دارد، اظهار داشت: دولت بحرین از اخراج لبنانی ها دست بردارد.


وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع زندان "رومیه " لبنان پرداخت که در آن تعدادی از زندانیان دست به شورش زدند و اظهار داشت: این مسئله مربوط به مقامات این زندان و مقامات قضایی لبنان است ولی اینکه جریان مخالف (جریان14مارس) از این ماجرا برای ضربه زدن به ما استفاده کند، قابل قبول نیست.


* جریان 14 مارس بدنبال ایجاد جنگ طائفه ای در لبنان است


دبیرکل حزب الله همچنین با انتقاد از رویکرد فرصت طلبانه جریان 14مارس برای سوء استفاده از حوادث اخیر اظهار داشت: 14مارس به دنبال ایجاد جنگ طایفه‌ای و استفاده از ماجرای زندان به عنوان چماق علیه مقاومت است.


* حزب الله خواهان تشکیل سریع دولت میقاتی است


دبیرکل حزب‌الله لبنان با رد برخی ادعاها مبنی بر اینکه حزب‌الله خواهان تاخیر در تشکیل دولت جدید لبنان است، تاکید کرد که حزب الله خواهان تشکیل سریع دولت است.


سید "حسن نصرالله " در بخش دیگری از سخنرانی خود به موضوع تشکیل دولت لبنان پرداخت و گفت: از روز اول و زمانی که رایزنی‌ها انجام شد، یک بحث مذهبی را پیش کشیدند.


وی افزود: بر اساس توافقنامه طائف این اکثریت پارلمانی است که نخست‌وزیر را تعیین می‌کند اما موضوع را به گونه‌ای نشان می‌دهند که گویی شیعیان نخست‌وزیر اهل سنت را تعیین می‌کنند و این ادعا درست نیست بلکه فراکسیون‌های پارلمانی با یکدیگر رایزنی کردند.


دبیرکل حزب الله گفت: برخی‌ها نیز می‌گفتند که فلانی یعنی من نخست‌وزیر اهل سنت را تعیین می‌کنم و این گفته نیز ظلم بزرگی است و در این رابطه من "رفیق حریری " نخست‌وزیر شهید لبنان پیش از سال 2005 را یادآور می‌شوم.


وی افزود: اسرائیل و برخی نویسندگان عرب می‌گفتند که من از زیر زمین سخن می گویم و من به اینکه در مخفی‌گاه باشم افتخار می‌کنم زیرا اسرائیل قصد کشتن مرا دارد آیا این عیب است.


*نصرالله: ما عاشق شهادت هستیم


دبیرکل حزب الله گفت: امروز در جهان عرب شخصیت‌هایی وجود دارند که هدف اسرائیل هستند و من هم جزئی از آنها هستم و این مدال افتخار برای ما است. ما عاشق شهادت هستیم. اگر این گونه نبود خدمات رایگان برای اسرائیل ارائه می‌کردیم. چه بسا برخی اعراب می‌خواهند که من خارج شوم و به حیات من پایان دهند زیرا بقای ما برای برخی‌ها سنگین است.


وی تصریح کرد: به سال 2004 میلادی برمی‌گردیم، رفیق حریری نخست‌وزیر وقت به دیدن من می‌آمد و من حتی یک روز هم به منزل او نرفتم، این تکبر نیست بلکه خود وی می‌گفت که شرایط امنیتی مرا درک می‌کند. دو هفته آخر در مورد دولتی که قرار بود بعد از انتخابات تشکیل شود، با من صحبت می‌کرد و از ما می‌خواست شرکت کنیم بنابراین برای گروه 14 مارس و جریان المستقبل عیب است که در مورد دیدار من با هر شخصیت سنی به گونه‌ای غیرعادلانه سخن بگویند. شما می‌دانید که این دروغ است و به نتیجه منتهی نخواهد شد. سیاست تحریک هرگز به نتیجه نخواهد رسید و تمامی صحبت‌های شما از سال 2005 میلادی بر تحریک استوار است.


نصرالله اظهار داشت: ما می‌پذیریم که نخست‌وزیر مکلف، دولت را تشکیل دهد اما رویه بر این است که فراکسیون‌ها برای تشکیل دولت رایزنی می‌کنند و این چیز جدیدی نیست و طبیعی است که وقت‌گیر باشد و اگر دولتی با ماهیت مذهبی و 50 درصد مسیحی و 50 درصد مسلمان باشد و برخی گروه‌های متعدد نیز وجود داشته باشد این امر وقت گیر است.


*خواهان تشکیل دولت لبنان در سریع‌ترین زمان هستیم


وی افزود: ما از کسانی نیستیم که دولت تشکیل می‌دهند بلکه سعی داریم همانند دیگران کمک کنیم و همه تمایل داریم که دولت در سریع‌ترین زمان ممکن تشکیل شود؛ گام هایی را برداشتیم و در زمینه تعداد کرسی های دولت تقریبا به نتیجه رسیده‌ایم؛ همچنانکه نمایندگی فراکسیون‌ها در دولت و ماهیت دولت تقریبا قطعی شده است اما همه ما با فشارهایی مواجه هستیم.


دبیرکل حزب الله لبنان افزود: می‌دانم که چه اندازه برای تشکیل دولت تکنوکرات فشار وارد آمد و همه گروه‌های زیرمجموعه اکثریت جدید خواهان دولت سیاسی با گرایش تکنوکرات بودند و ما به این نتیجه رسیدیم که دولت مختلط تشکیل شود و امروز می‌گویند که حزب‌الله خواهان تاخیر در دولت است و حزب‌الله است که به میشل عون می‌گوید که تشکیل دولت به تاخیر بیفتد اما این درست نیست بلکه ما خواهان تشکیل دولت در سریع‌ترین زمان هستیم و حزب الله و میشل عون به گونه ای که آنها (14 مارس) ادعا می کنند؛ با هم تعامل نمی کنند و همچنین میشل عون گره ای در تشکیل دولت لبنان به شمار نمی آید.


وی خاطرنشان کرد: تحولات کنونی درباره تشکیل دولت لبنان اساسا یک حق قانونی است باید درباره آن بحث و مذاکره شود تا به جایی در مورد توزیع پست‌ها برسیم که در آن صورت ارائه اسامی وزرا آسان خواهد بود.


دبیرکل حزب الله در ادامه تاکید کرد: به لبنانی‌ها اطمینان می‌دهم آنچه درباره نیت هریک از اعضای اکثریت جدید پارلمانی برای کارشکنی در تشکیل دولت گفته می‌شود؛ صحت ندارد بلکه فراکسیون‌‌هایی هستند که حقوقی دارند و این مسائل نیز تازگی ندارد و امیدواریم که نخست‌وزیر مامور تشکیل دولت، کابینه را تشکیل داده و امور کشور را به دست گیرد و ما در اکثریت جدید همگی عزم خود را برای مقابله با تمامی دشواری‌ها و فشارها برای تشکیل دولت در سریع‌ترین زمان ممکن، جزم کرده‌ایم.
 رجا نیوز



تمامی حقوق مادی و معنوی " یاد یاران " برای " رحیمی " محفوظ می باشد!
طـرّاح قـالـب: شــیــعــه تـم