سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                                                       

برگزاری کنفرانس منجی گرائی (مهدویت) از دیدگاه ادیان و مکاتب مختلف در شهر منچستر انگلستان



کنفرانس منجی گرایی از دیدگاه ادیان ومکاتب مختلف با مشارکت صدها نفر از مسلمانان ، مسیحیان ، یهودیان وبوداییان از شهرهای مختلف انگلیس در روز یکشنبه 15 ژون 2008 با ابتکار مرکز اسلامی منچستر در سالن آل والیس بنکوتینگ شهر منچستر برگزار گردید.
در این کنفرانس یک روزه اندیشمندان وسخنوران مسلمان ، مسیحی ویهودی وهمچنین از مکتب بودایی به بیان دیدگاههای خود در خصوص فلسفه انتظار و اعتقاد به منجی بشریت و مسئله مصلح موعود پرداختند و راههای گسترش فرهنگ منجی گرائی درسطح جهان را مورد بحث قرار دادند.


دراین مراسم که با تلاوت آیانی چند از قرآ ن مجید و قرائت فرازهائی از تورات و انجیل آغاز شد ، حجت الاسلام دکتر غلامحسین عدیل معاون فرهنگی مرکز اسلامی منچستر به شرکت کنندگان در این کنفرانس خیر مقدم گفت وبه بیان اهداف برگزاری این کنفرانس پرداخت.
درادامه خانم دکتر والری روباک به بررسی منجی گرائی از منظر مکتب بودایی وبوداییان پرداخت وگفت:ما نیز منتظر مصلح جهان هستیم وهمه ما برای صلح جهانی و عدل و عدالت تلاش می کنیم.
آقای پروفسور آنتونی مکروئی عضو کلیسای مرکزی لندن به عنوان سخنران بعدی به بررسی منجی گرائی از دیدگاه مسیحیت پرداخت و نزدیکی دیدگاه شیعه و مسیحیت را در خصوص مصلح موعود مورد توجه قرار داد واز کافی نبودن منابع شیعی به زبان انگلیسی در این زمینه ابراز ناخرسندی نمود.
بنا برهمین گزارش در ادامه برنامه این کنفرانس حجت الاسلام والمسلمین معزی نماینده مقام معظم رهبری و رییس مرکز اسلامی انگلیس به تبیین دیدگاههای مذهب شیعه در مساله انتظار و آخرین منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج) پرداخت.
خانم دکتر مهری نیکنام از جامعه یهودیان انگلیس و رئیس موسسه جوزف در لندن نیز ضمن اشاره به اهمیت این گونه گفتگوهای بین ادیان ، به تشریح دیدگاه یهودیت درباره منجی گرائی پرداخت.
آیت الله سید محمود بحر العلوم میرداماد تولیت مرکز جهانی حضرت ولی عصر (عج) در ایران و دیگر کشورهای جهان آخرین سخنران این کنفرانس بود که نظریه امامت و مهدویت را از نظر قرآن و روایات و تطبیق آن با دیگر کتب آسمانی تبیین نمود.
در بخش پایانی این کنفرانس حجت الاسلام رجائی مسئول مرکز اسلامی منچستر ضمن تشکر از حضار و سخنرانان و دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس ، اظهار امیدواری کرد که این کنفرانس تجربه خوبی برای همکاریهای آتی معتقدین به ادیان توحیدی ومکاتب مختلف در زمینه های مورد علاقه باشد.  

مرکز جهانى حضرت ولى عصر (عج)



تمامی حقوق مادی و معنوی " یاد یاران " برای " رحیمی " محفوظ می باشد!
طـرّاح قـالـب: شــیــعــه تـم