سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازتاب های رزمایش پیامبر اعظم 7 در رسانه های صهیونیستی
رژیم صهیونیستی پیام رزمایش ایران را گرفت


به دنبال آغاز رزمایش بزرگ موشکی ایران توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران رسانه های جهانی اعم از روزنامه ها و کانال های تلویزیونی این کشورها اقدام به انتشار اخبار مربوط به این رزمایش کردند.
در این رزمایش سه روزه، ده ها فروند موشک از انواع شهاب 1، 2، 3، خلیج فارس، فاتح 110، قیام، تندر و زلزال شلیک و بسیاری از آنها پایگاه نظامی شبیه سازی شده دشمنان فرامنطقه ای در کویر سمنان را به طور کامل نابود و منهدم کرد. در این رزمایش همچنین جنگنده ها و پهپادهای سپاه پس از اصابت موشک ها به این پایگاه، نقاط دیگر آن را بمباران کردند. همچنین در روز آخر رزمایش پیامبر اعظم(ص)7، هدفی چندین برابر کوچک تر از هدف های دریایی تهدید محور درنظر گرفته شده بود که توسط موشک خلیج فارس به طور دقیق مورد اصابت قرار گرفت و منهدم شد.
تفاوت این رزمایش با رزمایش های پیشین سپاه در این بود که موشک ها از چند نقطه در سراسر کشور به سوی یک هدف واحد شلیک شدند.
سردار «امیرعلی حاجی زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شلیک انواع موشک های بالستیک گفت: در این رزمایش از موشک های با برد 2000 کیلومتر نیز استفاده شده است. وی افزود: البته به دلیل برنامه از پیش تعیین شده، تنها از 1300 کیلومتر برد آنها استفاده کردیم.
حاجی زاده خاطرنشان کرد: در این رزمایش از فواصل 300 تا 1300 کیلومتری به هدف شلیک شده است.


در بازتاب این خبر در رسانه های جهان، بیش از هر چیز، همزمانی آن با آغاز تحریم های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران مورد توجه قرار گرفته است.
رژیم صهیونیستی نیز با درک پیام این رزمایش واکنش های خشمگینانه ای به آن نشان داد. وزیر خارجه این رژیم، این رزمایش را با تحریم های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران مرتبط دانست. سایت فارسی رادیو رژیم صهیونیستی نیز برگزاری این رزمایش را با مذاکرات ایران با گروه 1+5 مرتبط دانست و به نقل از سرتیپ پاسدار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه گفت: پیام این رزمایش هشداری به کشورهایی است که می گویند؛ «همه گزینه ها روی میز است.»
در این رابطه رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «یکی از موشک هایی که امروز ادعا شد در رزمایش موسوم به «پیامبر اعظم 7» مورد آزمایش قرار گرفته، موشکی با قابلیت هدف قرار دادن رادارهای نظامی با برد 300 کیلومتر بود.»
این رسانه در عین حال با حساسیت نسبت به سخنان سرتیپ پاسدار «امیرعلی حاجی زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه نوشته است: «پیام رزمایش این است که اسرائیل بداند که اگر به اقدامی علیه حکومت ایران دست بزند، بهانه لازم را به جمهوری اسلامی داده تا اسرائیل را از صحنه روزگار محو کند.»
«تایمز اسرائیل» نیز با انتشار این خبر، آن را اعمال تهدید از سوی ایران علیه این رژیم معرفی کرد. این روزنامه بیشترین توجه اش را به برد برخی موشک های ایران که قابل رسیدن به سرزمین های اشغالی است، معطوف کرد. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت هم با اشاره به رزمایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک ده ها موشک از انواع مختلف برد بلند، برد متوسط و کوتاه برد در این رزمایش خبر داد. این روزنامه اقدام ایران را به عنوان پاسخی به آغاز تحریم های نفتی اتحادیه اروپا علیه این کشور ارزیابی کرد.

صبح صادق



تمامی حقوق مادی و معنوی " یاد یاران " برای " رحیمی " محفوظ می باشد!
طـرّاح قـالـب: شــیــعــه تـم