سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ضوابط پوشش در دانشگاه های جهان2

دانشگاه بریستول انگلستان:پوشیدن شلوارهای "لی" و شلوارک مجاز نیست.

دانشگاه بریستول انگلیس ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

دانشگاه برستول انگلیس (University of Bristol) در زمینه مقررات پوشش برای دانشجویان پزشکی اعلام کرده است که مقررات پوشش سه اصل بنیادی دارد:

- بیماران باید احساس اطمینان و اعتماد پیدا کنند که توسط گروهی از متخصصان تحت معالجه قرار می‌‌گیرند. وضع ظاهری یکی از عوامل جلب اطمینان بیماران است.

- تمامی بیماران باید احساس کنند که به اعتقادات آنان احترام گذاشته می‌شود. قومیت‌ها، مجامع مذهبی و گروه‌های سنی در نوع پوشش بیماران اثر می‌گذارد. با بیماران باید به گونه‌ای رفتار شود که در شرایط درمانگاهی و بالینی تا حد امکان، احساس راحتی کنند. پوشش نامناسب می‌تواند توهین و اضطراب غیرضروری به همراه آورد.

- پوشش مورد استفاده باید منطبق با ضرورت‌های بهداشتی و ایمنی بوده تا حفاظت دانشجویان و بیماران تضمین شود.

- به عنوان یک قاعده کلی، مردان باید در محیط بالینی از پیراهن، کراوات و شلوار استفاده قرار دهند. زنان هم می‌توانند پیراهن و بلوز مناسب و راحت با شلوار یا دامن بر تن کنند. لباس بخش‌هایی مانند بخش روانی یا مراقبت از بهداشت کودکان می‌تواند راحت‌تر و غیر رسمی‌تر باشد، ولی از مقررات ذیل حتما باید تبعیت شود:

- لباس باید حداقل بدن را از شانه تا زانو بپوشاند. عریان نمودن بخش بالای سینه ممنوع است.

- دانشجویان باید آگاه باشند که پوشیدن لباس‌های محرک جنسی می‌تواند توسط برخی افراد به عنوان دعوت برای سخنان و اعمال نامناسب و زشت و توهین‌آمیز تلقی شود. این مسئله به ویژه در بخش‌های نظیر (A&E) که در آن ممکن است بیماران با ملاقات‌کنندگان، مشروبات یا داروهائی را مصرف کرده باشند،‌ حساس‌تر است. بنابراین لباس دانشجو باید مناسب و متعارف باشد.

- لباس‌ها باید تمیز و اتوکشیده باشند.


- کفش‌ها نیز باید تمیز و مرتب باشند. طبق علاقه شخصی خود از کفش‌هایی که پوشیدن آن راحت است، استفاده کنید. البته کفش ورزشی مجاز نیست. پوشیدن کفش جلو بسته خطر صدمه به انگشتان پا را کاهش می‌دهد.

- زیورآلات باید در کمترین میزان ممکن مورد استفاده قرار گیرد. گوشواره‌های آویزان و نیز سوراخ کردن اعضای صورت نامناسب و ممنوع است.

- لباس‌ها نباید جلوی حرکات آزادانه فرد را بگیرند.

- لباس‌ها نباید حاوی علائم، نشان‌ها و تصاویر برجسته باشند.

- پوشیدن شلوارهای کماندویی، لی و شلوارک نامناسب است.

- موها باید تمیز بوده و در صورت بلند بودن، باید آنها را در پشت سر ببندند.

- یک روپوش سفید باید توسط دانشجو طبق مقررات بخش‌ها و قسمت‌ها پوشیده شود.

- کارت شناسایی همواره باید در معرض دید قرار گیرد.

توجه کنید که هرچند مقررات، مربوط به محیط کار بالینی است اما به هرحال اگر شما برای کار دیگری نظیر بیماران وارد این بخش‌ها می‌شوید، باید اطمینان حاصل کنید که لباس شما توهینی به کارکنان، بیماران یا ملاقات‌کنندگان تلقی نشود.




تمامی حقوق مادی و معنوی " یاد یاران " برای " رحیمی " محفوظ می باشد!
طـرّاح قـالـب: شــیــعــه تـم